~JaDilah MeMbEr BlOgGeR UmMi...~

Monday, December 6, 2010

' Baby PhOtO cOnte$t - $OmeL & Cute ♥ ' *








Salam perkenalan...maaflah ayat tak formal yea...try join contest nie...

SEJARAH AWAL NAMA

My baby nie namanya MUHD THAQIF UZAIR..Nama nie diambil sempena..nama adik yang dlm program TV9'MARI MENGAJI AL-QURAN,,TUE..nama adik tue Thaqif,Bacaan dan alunan suara adik tue..dalam membaca dan hafaz meremang bulu tengkuk......Abahnya dah 2 tahun admire kat nama tue...maklumlah tahun 2008 dulu dapat baby girl..jadi takleh nak isi nama Thaqif.....heheh..Abahnya nak sangat Thaqif jadi seperti ABANG THAQIF tue..insyallah..SEORANG PENGHAFAZ..ATAU TAHFIZ.....

ok..kat bawah nie ader...disertakan BIoDATA THAQIF

Nama: Muhd Thaqif Uzair B. Rostam
Maksud Nama:Yang Terpuji Kebijaksanaan Sahabat Nabi
T/Lahir: 14 November 2010
T/Lahir:- Hospital Selayang,Selangor
Berat :2.96kg
Waktu:-2.22 Petang
Kelahiran :-Secara Normal(Vakum)
Berat Terkini :- 4kg (6 Disember 2010)nurse KK check baru pagi tadi...

Keistimewaan Thaqif:-

1)Yang aku boleh kongsikan yealah,matanya yang suka terkedip2 dalam tdo...kalau nak bukak mata tue ssh betul..maklumlah matanya sepet.Kalau bukakpun..sebelah ajer...

2)Dia bukanlah seorang yang penangis..maksud aku suka nangis..kalau baby lain tentu dah menangis kalau basah ke,buang po'po'..,tapi pelik dia nie tak suka nangis..tapi suka beri"hint"bunyinye pelik..hush,emmmm,macam2lah..aku kadang2 terjaga waktu mlm pun..disebabkan bunyinya itu..bukan disebabkan dia menangis...hehehh..kelakar pun ader.kalau dia lapar kembung perutb tue mmglah dia nangis....

3)Alhmdullh..orangnya kuat tdo...maksud aku..kalau aku gerakpun buat tak tahu jer..tdo lena..kadang2 sampai bengkak breast aku..sebab dia tak minum dan tak terjaga waktu mlm...dia akan bangun kul 5pagi..time aku nak bertungku tuelah dia bangun...tapi takut lah gak..dia lapor....jadi sepanjang pantang Thaqif nie..mmg syoklah..aku tak penah hadapi mata mengantuk...sebab tue banyak masa waktu siang nak berfesbuklah.,berblog lah..dan macam2...sebab mlm aku dan baby aku lena tdo....dulu pun sama..masa berpantang kaka dia,sekali ajer bangun waktu pagi..alhamdullh...

FlashBack masa lahir:-

Masa tue aku tak rasa sakit kuat lagi,Tarikh 13Nov 2010 sabtu tue sepatutnya aku menduduki..exam KPLI-MTEST ..tapi tak sempat sebab..dah turun darah pagi tue...aku masuk LR kul 8.45 pagi,sebab dktr kata nak induce..sebab baby kurang gerak dah hampir 5 hari...kiraan selalu tgh mlm baru cukup 10x..takut gak baby lemas atau apa2lah..jadi aku dah pi Hospital Jumaat lagi,12 Nov..2010..tapi takde apa2pun...jantung baby ok...cuma dah bukak 1cm..jadi dia dktr suh balik..ok sambung balik..kat LR,..aku diberi ubat kuat gesaan cepat bersalin...masa tue dah bukak 4 cm..aku ok lagi..dlm kul 10.30 pagi..aku dah rasa sakit kuat macam nak meneran tapi dktr kata baru 5 cm...tapi aku tak larat.dia suh aku sedut GAS..time aku rasa nak teran dia suh aku..sedut gas tue..hmpir 4 jamlah...sebab lambat jgk bukaan tue...tup2..masa bukaan 8cm aku dah larat dah nak tahan,alih2 aku teranlah,dktr kelamkabut sebab alat untuk detect jantung baby berbunyi kuat,rupanya baby dah nak lemas,sebab belum sampai bukaan lagi,jadi..dktr pun suggest suh vakum,kalau tak lepas gak,dia akan czer,jadi...aku pun teranlah hampir 5 x baru berjaya,rasa puas sangat dapat bersalin normal..nie..alhamdullh..aku nampak baby dan vakum di atas kepalanya..kelakar lak..aku tgk waktu tue...selepas tue aku pun ucap terima kasih banyak2 pada dktr PUSNAVESWARAN...kerana menjahit dan menyambut baby aku..dengan baik...masih ingat lagi senyuman dktr tue..walaupun aku masih mamai dek kena gas tue..sampai diorg tak sempat nak bagitahu aku baby apa?aku pun dah tak kisah janji selamat....SYUKUR...

No comments:

Post a Comment