~JaDilah MeMbEr BlOgGeR UmMi...~

Thursday, December 2, 2010

HARI KE 19 BERPANTANG (mencatat memori lama)

Salam,hari nie hari ke-19 berpantang,masih macam biasa tiada apa yang menarik..tapi aku suka melayari laman web mengenai penjagaan anak2 nie..lebih2 lagi..kepada bakal ibu2 yang tengah mencari bahan untuk membaca.Masa preggy kat Qaisara dulu,tak banyak pengetahuan yang aku tahu,maklumlah anak sulong..banyak belajar ngan MIL..alhamdullh dapat MIL yang baik hati,walaupun kuat berleter,orangnya..cekap..dalam urusan rumah tangga dan urusan penjagaan baby nie..Aku mmg seronok snagat berpantang disini,(BUKIT KAYU HITAM)....bukan tak suka berpantang di Pahang umah kesayangan aku di Seri Damai,tapi paham-paham ajerlah kalau my mom sendiri berkerjaya nie..lebih2 lagi..dia keje office hour,tentunya keletihan dan sejak 2,3 tahun nie dia dah dinaikkan pangkat sebagai CC di Jabatan dia...mak aku tue dah kerja hampir 32 tahun dah...jadi aku taknak menyusahkan dia.Kebetulan ABAH aku pun tak sihat dah,sakit jantung..jadi perlukan perhatian dari mak aku tue....takpelah mak..TERIMA KASIH kerana sudi memahami kali nie...dulu masa berpantang ke QAISARA...makku..terasa hati maklumlah cucu pertama dari keluarga kami,sebelah akulah..dan cucu sedara pertama dari sebelah ABAH aku lak....jadi aderlah Abah aku ...tuliskan sajak untuk cucunya tue...BERTAJUK: SEHIRIS KASIH QAISARA....HUHUUU SEDIH GILE aku time tue..yealah...takpenah berjauhan dari mak aku....selalu mak abah yang jaga..teringat masa aku EXCIDENT 2006 dulu.....kebetulan masa berpantang QAISARA TOK WAN aku meninggal..lagilah sedih gila..aku..huhuu

PENGALAMAN BERSALIN KE THAQIF

Kali nie..MUHD THAQIF UZAIR pulak cucu LELAKI PERTAMA dlm keluarga mak abah aku,gembiralah JADATUN dan Jaddun...Alhamdullillah, masa bersalin ke Thaqif mak aku ader disisi aku...bukan senang nak dapat mak aku ader kat sisi aku time tue..apataknya..aku masuk hospital..13 November..mlm kul 11.30...terus kena admit ....so aku dah tahulah pagi2 esok diorg nak induce..maklumlah baby tak kurang gerak dah dekat 4 hari dah,kalau aku kira mesti tak sampai 10x tendangan..sehingga 9mlm...Jumaat 12 Nov tue aku dok layan FB dan HB...tanya macam2...siang sabtu MIL datang dari Kedah...bolehlah tinggalkan Qaisara ngan dia..mlm masih lagi ke TESCO..terjumpa ex-student..HUSNA..2 Melor...menanyakan aku"CIKGU TAK BERSALIN LAGI KE?hehe..aku gelak ajer..aku cakaplah mlm baru gie hospital...huhuuu......oklah sambung balik..pasal..kat hospital tadi..aku bangun subuh..terus call mak takut gak mak kuar gie jln mana2...aku cakaplah aku dah masuk wad,dan nak induce pagi nie..apa lagi mak aku siap kejutkan abah aku..nak datang Rawang,....tepat kul 8.45pagi aku di sorong masuk dlm LR...tak jadi induce lak..dktor nak masukkan ubat kuat ajer..kul 10.15pagi..aku pun dah alami kontraksi yang kuat,dan aku tak sedar dahh,dktr suh aku..sedut GAS..tue yang kurang sikit rasa nak meneran..CIK HUBBY plak tak habis cakap jgn teran,jgn teran..masalahnya aku nak teteran sendiri..nie kali ke-2 aku alami benda nie..takut pun ader,dlm dok beristgfar..aku mmg dah tak sedar ,mamai sangat..dlm kul 12.lebih mak aku sampai...rasa macam nak nangis ajer..huhuuu...alhamdullh...aku teran dekat 5x..anak aku pun kuar,rasa hilang semua sakit perut,tapi terpaksa vakum,sebab anak masa tue heartbit dia dah mengalami tekanan...aku push sekali lagi utk bahu dia,dan akhirnya..kuar tembuni...semua akulihat depan mata..ALHAMDULLH...SYUKUR SANGAT DAN RASA PUAS SANGAT....huhu...rasa macam nak sembelit yang teruk sangat..huhuuu..Dktr pun tak bagitahu pun aku baby apa?aku pun mmg dah tak larat sangat dah...masa menyusukan Thaqif..aku berapa kali mamai...lagi...huhuu...macam2 kan..kalau nak cete kat sini tak habislah....tunggu next episod............huhuu

No comments:

Post a Comment